Home / Naujienos / Lietuvoje / Nerimas dėl Klaipėdos blokados perdėtas: kroviniai įstrigo tik porai dienų
nerimas-del-blokados

Nerimas dėl Klaipėdos blokados perdėtas: kroviniai įstrigo tik porai dienų

Klaipėdos blokada

Rusija ragina kai kurias pasaulio kompanijas, tranzitu gabenančias produktus į šalį, aplenkti Lietuvą. Seimas ketvirtadienį priėmė rezoliuciją, kuria išreiškė paramą Rusijos užpultos Ukrainos suverenitetui, nepriklausomybei ir teritorijos vientisumui.

Nurodymas – aplenkti Lietuvą

„Jau iš Klaipėdos jūrų uosto visų terminalų maisto produktų negalima nei reeksportuoti, nei eksportuoti, nei importuoti.

Pavyzdžiui, JAV per „ Klaipėdos Smeltės “ šaldytuvus gabeno paukštienos šlauneles į Rusiją, o JAV kompanija gavo nurodymą, kad eksportuotų per kitus uostus, kurie nepriklauso Lietuvai ir kai kurioms kitoms šalims“, – per Vyriausybės valandą Seime tvirtino premjeras Algirdas Butkevičius.

Krovinys judės toliau

Rusijos kontroliuojančios institucijos itin akylai ėmė stebėti produkciją, kuri keliauja tranzitu per Lietuvą. Uostininkų nurodymu Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba atliko tyrimus, tačiau pažeidimų nerado. Trumpam užsilaikęs krovinys netrukus vėl pajudės numatyta kryptimi.

 „Turėjome pakankamai bauginančią situaciją porą dienų, kai buvo sustabdytas šaldytos produkcijos krova iš šaldytuvų terminalų toliau ne į Rusiją, o į Muitų sąjungos šalis – į Vidurinę Aziją, Baltarusiją ir kitas NVS šalis. Tačiau, panašu, kad klausimas išsisprendė. Kalbėjome ką tik su Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos vadovais, jie mus patikino, kad sertifikavimas yra atnaujinamas ir kad netrukus krovinys vėl pradės judėti“, – teigė „Klaipėdos Smeltė“ Rinkodaros direktorius Eduardas Galuškinas.

Tai, anot jo, puiki žinia eksportuotojams iš Jungtinių Valstijų ir kitų šalių, kurie buvo ypač sunerimę.

Per “Klaipėdos Smeltės” šaldytuvų terminalą gabenama šaldyta žuvis, vištiena ir kitos mėsos rūšys. Tai tradicinis „Klaipėdos Smeltės“ krovinys, kuris gabenamas iš įvairių regionų – JAV, Pietų Amerikos ir Šiaurės Europos tranzitu per šaldytuvų terminalus. Jie keliauja į Vidurinę Aziją, Baltarusiją, Ukrainą, kitas šalis.

Kasmet per „Klaipėdos Smeltės“ terminalą perkraunama 150 tūkst. tonų šios produkcijos.

„Galbūt tai nėra tokie įspūdingi skaičiai lyginant su birių ir suverstinių krovinių kiekiu, kraunamu Klaipėdos uoste, tačiau tai pelningas ir brangus krovinys.  Tai duoda nemenką pridėtinę vertę Lietuvos ekonomikai. Nors šįkart situaciją pavyko išspręsti, uostininkai nesijaučia ramūs.

„Šaldytuvų terminalų sėkmės priklauso nuo tranzito sėkmės. Tikslinės rinkos, į kurias keliauja šaldyti kroviniai per Klaipėdos uostą, dabar ypač jautrios. Tai Ukraina, į kurią keliauja šaldyta žuvis iš Norvegijos, Islandijos, Škotijos, Farerų salų, taip pat Vidurinė Azija, Kazachstanas. Tol, kol politinė situacija pasaulyje įtempta, net jeigu šiandien krovinys juda toliau, mes ramybe negalime džiaugtis“, – kalbėjo E.Galuškinas.

Jis teigė nežinantis, kaip Rusijos politika gali paveikti kitų Klaipėdos uostų terminalų veiklą.

Situacija – neaiški

Apie Ukrainos ir Rusijos konflikto pasekmes Lietuvos verslui premjeras teigė diskutavęs ir su Lietuvos pramonininkų konfederacijos prezidentu Robertu Dargiu.

Daugiau: Lrytas.lt

Žymės: Lietuva, Rusija, Blokada

About Jonas Tautvydas

Leave a Reply